کابینت کابینت هایگلاس
کابینت-شیک

کابینت آشپزخانه 2021

نقش کابینت در دکوراسیون آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر ایجاد دکوراسیونی شیک و مدرن, کابینت آشپزخانه باید به نحوی طراحی و اجرا شود که حداکثر استفاده از فضای آشپزخانه صورت گیرد و بتوان ظرف و ظروف و وسایل مورد نیاز را در آن جاسازی کرد. جنس کابینت ها از جنس چوب, فلز, هایگلاس, ام دی اف و پی وی سی میباشد و در طرح و رنگ متنوع به بازار عرضه میشوند. در انتخاب جنس کابینت باید دقت لازم صورت گیرد تا بتوان کابینتی مقاوم با طول عمر طولانی انتخاب کرد و در دکوراسیون آشپزخانه تعبیه نمود.

کابینت تمام چوب

استفاده از چوب در کابینت آشپزخانه فضایی گرم و صمیمی به دکوراسیون خانه شما میدهد. کابینتهای چوبی بسیار شیک و زیبا هستند اما نصب و آماده سازی آنها به مدت زمان زیادی نیاز دارد. از انواع کابینت های تمام چوب میتوان به کابینت کلاسیک اشاره نمود. این کابینتها تماما از جنس چوب هستند و طرح های مختلفی بر روی بدنه ی آنها حکاکی میشود. یکی از معایب کابینت های تمام چوب مقاومت پایین آنها در برابر رطوبت و آب میباشد. رطوبت باعث متورم و پوسته پوسته شدن آنها میشود و عمر این کابینتها را پایین می آورد. قیمت کابینت تمام چوب در مقایسه با سایر کابینت ها گران تر است.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس نوعی کابینت از جنس MDF است که با روکش براق و پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس پوشانده شده است. این روکش زیبایی منحصر به فردی به کابینت میدهد و ظاهری شیشه مانند و براق به این کابینت ها میبخشد. سطح کابینت هایگلاس براق است و نور را منعکس میکند, بنابراین منبعی برای انعکاس نور محسوب میشود. استفاده از کابینت هایگلاس برای آشپزخانه هایی که نور کافی ندارند بسیار مناسب است. تمیز کردن این نوع کابینت به راحتی انجام میشود و با یک دستمال نیمه مرطوب, گرد و غبار و آلودگی از روی آن پاک میشود. کابینت هایگلاس در رنگ و طرح متنوع تولید میشوند و جلوه ای زیبا دارند.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف ظاهری شبیه به چوب دارد و با روکش های چوبی, غیر چوبی, رنگ و… پوشش داده میشود. MDF از فرآورده های چوب است که با دانسیته متوسط تولید میشود و وزن بسیار سبکی دارد. کابینت ام دی اف دارای سطحی صاف با خواص فیزیکی و مکانیکی بالا میباشد. این نوع کابینت در برابر رطوبت مقاوم است و به همین دلیل برای کابینت دور سینک ظرفشویی و کفپوش ها مناسب میباشد. کابینت ام دی اف در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و عایق مناسبی برای صدا نیز محسوب میشوند.

کابینت پی وی سی

کابینت پی وی سی نوعی کابینت از جنس پلاستیک فشرده است و در محیط هایی که استفاده از آب در آنها زیاد است کاربرد فراوانی دارد. این نوع کابینت کاملا ضد آب بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان میدهد. کابینت PVC متورم و پوسته پوسته نمیشود و دوام و طول عمر آن طولانی ست. کابینت هایی که از جنس پی وی سی ساخته میشوند در برابر ضربه, خش, مواد قلیایی و اسیدی مقاوم هستند و نگهداری و تمیز کردن آنها به نسبت سایر کابینت ها آسان تر است. این نوع کابینت وزن بسیار سبکی دارد و نصب آن سریعتر و آسان تر از دیگر کابینت هاست. کابینت پی وی سی در طرح و رنگ متنوع ساخته میشود و نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد. پلاستیک به کار رفته در کابینت PVC قابل تجدیدپذیری نیست و به دامان طبیعت باز نمیگردد. در کنار مزایای این نوع کابینت تنها عیب آن عدم بازگشت به طبیعت است.

کابینت فلزی

امروزه با ورود انواع کابینت شیک و مدرن به بازار, استفاده از کابینت فلزی بسیار کاهش یافته و تنها کابینت هایی که سطح صاف و براق از جنس استیل دارند در دکوراسیون آشپزخانه بعضی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند. کابینت استیل ظاهری بسیار شیک و مدرن دارد و مقاومت آن در برابر حرارت, زنگ زدگی و آلودگی بسیار بالاست. علاوه بر آن دوام و طول عمر کابینت استیل  بسیار بالاست و هزینه نگهداری آنها پایین میباشد. نصب کابینت استیل به راحتی و با کمترین هزینه صورت میگیرد.

دیدگاه (3)

  1. سهراب رضوی
    18 آذر 1398

    خیلی مفید بود مقالتون
    لطفا مقالات بیشتری قرار دهید.

    • الیاس
      18 آذر 1398

      خیلی ممنونم.

  2. سهراب اکبری
    18 آذر 1398

    مقالاتتون خیلی مفید بود ممنونم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فرم درخواست مشاوره رایگان